Ryze česká rodinná firma Proxim, výrobce a distributor chemických látek pro zahradu, domácnost i průmysl, oslavila v roce 2017 již 25 let na trhu. Společnost Proxim patří k tradičním firmám, které si zakládají na spolehlivosti, kvalitě a obchodním partnerství. Každý rok Proxim připravuje mnoho novinek, inovací a zlepšení svých systémů, obalů a kompletní nabídky. V roce 2017 získala firma Cenu veřejnosti v soutěži Rodinná firma roku a v hodnocení odborné poroty získala 3. místo v kategorii malých firem.

Cíl firmy

Z nynějšího postu kvalitního výrobce a prodejce bazénové chemie se chceme dostat do povědomí široké veřejnosti jako vyhledávaný odborník a poradce v péči o vodu nejen v bazénech a jezírkách, ale také jako dodavatel kvalitních a cenově dostupných produktů.

Vize firmy

Stát se jedním z předních výrobců a dodavatelů chemických přípravků a bioenzymatických produktů v České republice, zvyšovat podíl exportu na celkovém objemu vlastní výroby.

Následující principy nám pomohou tvořit naše rozhodnutí a cíle:

  • nakupovat ty nejlepší suroviny, které odpovídají potřebám našich výrobků a zákazníků
  • umožňovat výborné pracovní prostředí a motivovat zaměstnance k lepším výkonům
  • vždy si budovat spokojené a dlouhodobé zákazníky a odběratele
  • strategicky vést firmu s vizí pro další generace

Historie

Vybudovat z ničeho něco, například úspěšnou a fungující firmu, a to jen díky vlastnímu nadšení a zkušenostem, není vůbec jednoduché. Cílem zakladatelů společnosti PROXIM s.r.o. nebylo rychlé zbohatnutí, ale postupné budování dlouhodobě prosperující firmy v náročné oblasti podnikání-výrobě a distribuci chemických látek a přípravků. Počátkem 90. let byly pro vznik takové firmy relativně příznivé podmínky, neboť stávající výrobci a dodavatelé chemikálií procházeli složitou privatizací a nebyli schopni včas reagovat na požadavky trhu.

Hlavní mezníky

březen 1992 – založení firmy, RNDr. Jan Kroupa, CSc., je jedním ze spoluzakladatelů
1993 – získání kanceláře, přijetí prvního zaměstnance, v pronajatých prostorách vyrobeny první výrobky
1994 – koupě areálu v Rybitví, jeho rekonstrukce, zahájení distribuce chemikálií pro mlékárny a pivovary
1995 -1999 – rychlý nárůst obratů za zboží i výrobky, ale na druhou stranu i problémy způsobené nezaplacenými fakturami zkrachovalých odběratelských firem
1999 – získání certifikátu ISO 9001:1998
2000 – firma dodává své výrobky všem významným velkoobchodům drogerie a barev, zahájení výroby a prodeje bazénových chemikálií
2004 – se vstupem do EU zahájení výroby bazénových chemikálií určených na export do 7 zemí na základě kontraktu s významnou německou firmou
2006 – zahájení vlastního exportu nové řady bazénových přípravků do Německa a Rakouska, zahájení dlouhodobé spolupráce s kanadskou firmou NVIRON BIOSOLUTION v oblasti enzymatických a bakteriálních přípravků
prosinec 2007 – jediným majitelem firmy Proxim se stává RNDr. Jan Kroupa, CSc., jednateli firmy jsou RNDr. Jan Kroupa, CSc., a Ing. Jan Kroupa, Ph.D.
2008 – 2012 – stabilizace pracovního týmu a spolupracujících externích odborníků v oblasti řízení jakosti, legislativy, daňového poradenství, přepravy nebezpečných látek, marketingu, překladatelských činností, uvedení na trh ucelené řady přípravků pro úpravu vody v jezírkách, rozšíření počtu zákazníků v ČR i v zahraničí, zkvalitňování marketingových činností, budování image firmy, využívání moderních informačních a komunikačních prostředků
březen 2012 – firma oslavila 20 let své existence za účasti hostů z ČR i zahraničí
červen-srpen 2013 – rekonstrukce a přístavba výrobního objektu společnosti PROXIM s.r.o. v Rybitví spolufinancována z Operačního programu podnikání a inovace program Nemovitosti
září 2013 – změna sídla společnosti do nově zrekonstruovaných prostor v Rybitví
listopad 2013 – Jan Kroupa ml. se stává spolumajitelem společnosti
21.-24.10.2014 – expozice firmy Proxim na veletrhu Interbad ve Stuttgartu
listopad 2014 – firma se tala finalistou soutěže Rodinná firma roku
27.-30.9.2016 – expozice firmy PROXIM na velethu Interbad ve Stuttgartu
25.5.2017 – firma oslavila 25 let své úspěšné existence s významnými obchodními partnery z ČR i zahraničí
3.10.2017 – Firma PROXIM uspěla v prestižní soutěži Equa bank Rodinná firma roku 2017 hned dvakrát. Získala cenu veřejnosti a v hodnocení odborné poroty obsadila 3. místo v kategorii malých firem.
1.1.2018 – Jan Kroupa st. předává řízení svému synovi, Jan Kroupa ml. se stává ředitelem firmy
11.10.2018 nás navždy opustil zakladatel firmy RNDr. Jan Kroupa
5.-8.11.2019 – expozice firmy na veterhu Aquanale v Kolíně nad Rýnem
11.-14.2.2020 – expozice firmy na veletrhu AquaTherm v Moskvě
květen 2020 – dokončení investičního projektu „Přístavba administrativní budovy a stavební úpravy sociálního zařízení v areálu firmy Proxim v Rybitví“
květen 2022 – Firma oslavila 30 let své existence
říjen 2022 – kolaudace nové skladovací a expediční zelené haly

Nakupte v našem e-shopu

V našem e-shopu najdete veškeré naše produkty.

Přejít do obchodu

Vybírejte z více než 250 prodejců po celé ČR

Najděte svého nejbližšího prodejce produktů značky PROXIM. Po celé ČR nás ve svých prodejnách nabízí již více než 250 prodejců.

Zjistit více

Staňte se certifikovaným prodejcem

S osvědčením Certifikovaný Prodejce PROXIM získejte naší obchodní a marketingovou podporu, slevy a bonusy.

Zjistit více

OPPIK – program Marketing

Název projektu: PODPORA EXPORTU PROXIM S.R.O.
Registrační číslo projektu: CZ.01.2.111/0.0/0.0/16_047/0007572

Název projektu: PODPORA EXPORTU PROXIM S.R.O. 2019-2020
Registrační číslo projektu: CZ.01.2.111/0.0/0.0/18_167/0013215

Díky projektu firma PROXIM s.r.o. prezentuje své výrobky a služby na zahraničních veletrzích v Kolíně nad Rýnem, Moskvě a Stuttgartu.

Proxim – vzdělávání pro zaměstnance / Poskytovatel dotace: MPSV ČR

Financování: ESF – Operační program ZAMĚSTNANOST • Doba trvání: listopad 2019 až duben 2022 • Registrační číslo projektu: CZ.03.1.52/0.0/0.0/19_097/0011787. Stručný popis: Projekt umožní realizovat firemní vzdělávání pro zaměstnance firmy PROXIM s.r.o. Za účelem identifikace konkrétních vzdělávacích kurzů vhodných pro zaměstnance byla ve společnosti realizována analýza vzdělávacích potřeb. Projekt cílí především na rozvoj pracovních znalostí, dovedností a kompetencí potřebných pro kvalitní výkon práce v naší firmě. Klíčové aktivity: Obecné IT • Měkké a manažerské dovednosti • Interní lektor